Samochód Actyon Sports to uterenowiona odmiana pick-upa koreańskiego producenta. Nowa generacja tego modelu została wyprodukowana na bazie koncepcyjnego SUT 1, zadziwiającego swoim wyglądem. Producent słysząc opinie na temat pierwszej odmiany tego samochodu, poszedł trochę naprzód i poprawił wygląd oraz jakość wykonania tego modelu. W szczególności został uwzględniony przód samochodu, który naprawdę nabrał na wyglądzie i jest przygotowany w taki sposób, by sprostać wymagania masy klientów.
Actyon Sports jest dostępny na naszym rynku w wersji czterodrzwiowej, dzięki czemu oprócz przestrzeni bagażowej na której przewozimy rożnego rodzaju materiały lub sprzęt, można przewozić dość sporą liczbę osób. Przestrzeń bagażowa może zostać dodatkowo wyposażona o pokrywę w trzech różnych wariantach: zamykana sztywna pokrywa, roleta lub podwyższona przeszkolona nadbudowa. Wszystkie te pokrywy dają nam dodatkowe możliwości przewozu rzeczy, które mogłyby zostać uszkodzone podczas np. deszczu lub śniegu.
Wnętrze samochodu szczerze mówiąc nie wygląda jak ze standardowego pick-upa, a raczej luksusowego SUV-a. Fotele są bardzo szerokie i miękkie, pozwalając na wygodne podróżowanie. SsangYong nie zapomniał także o pasażerach którzy będą mogli wygodnie rozsiąść się na tylnej kanapie. Wszystkie fotele są usytuowane dość wysoko, dzięki czemu ma się bardzo duże pole widzenia. Wnętrze zostało także bardzo dobrze wykończone, mimo obecnego plastiku, gdyż jest on bardzo dobrej jakości.
Actyon Sport jest zasilany dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym, który w całości został wyprodukowany przez koreańskiego producenta. Motor ten dysponuje 155KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 360Nm. Dla niektórych wartości te są wystarczające, jednak z naszego punktu widzenia, przydałoby się tam jeszcze dodatkowe 50KM. Całość jest sterowana za pomocą 7-stopniowej automatycznej skrzyni biegów, która radzi sobie z przełożeniami na przyzwoitym poziomie. Umożliwia ona także manualną redukcję biegów za pomocą przycisków na kierownicy.
Samochód jest oczywiście napędzany na cztery koła, chociaż istnieją również inne warianty, które możemy uaktywnić w ciekawy sposób. Za pomocą pokrętła na kokpicie jesteśmy w stanie zmienić napęd z czterech kół np. na: 2WD, 4WD, 4H oraz 4L. Tryby te bardzo przydają się w momencie gdy ugrzęźniemy w błocie i nie mamy przy sobie wyciągarki.
Oprócz cech terenowych, warto również wspomnieć o zachowaniu się samochodu na drogach asfaltowych. Ku zdziwieniu wszystkich którzy zasiądą za kółkiem Actyon-a, radzi on sobie na nim bardzo dobrze. Wszystko to za sprawą nietypowego zawieszenia, w którym zastosowano wahacze z przodu i wielokrążkowe zawieszenie z tyłu.
Podsumowując SsangYong Actyon Sports to bardzo dobra pozycja dla tych którzy chcieliby mieć w swoim garażu pick-upa a nie posiadają zbyt dużo gotówki w portfelu. Stosunek ceny do jakości w przypadku Actyon Sport ma się na bardzo dobrym poziomie. Koreański producent wycenił swój pojazd na 88 tysięcy złotych w przypadku najuboższej wersji lub 120 tysięcy złoty, gdy zechcemy mieć wersje trochę lepiej wyposażoną. Jak wiadomo w Polsce istnieje możliwość odliczenia od tego podatku VAT, dzięki czemu zredukujemy tą cenę do naprawdę przyzwoitego poziomu.
Brak komentarzy.