Japońskie samochody od początku kojarzone były z jakością i precyzją wykonania. Jednak już od lat koreańskie samochody mogą skutecznie konkurować z japońskimi przeciwnikami. Koreańskie modele Kia i Hyundai powoli stają się potęgą motoryzacyjną  – są coraz lepsze i popularniejsze.

Pierwszy „koreańczyk”  powstał w 1962 roku i był nim niewielki, opierający się na trzech kołach  model dostawczy Kia K-360. W 1967 założono firmę Hyundai  a w 1998 połączona ona została z Kią. Pozostałe dwie koreańskie marki są obecnie własnością zagraniczną – w 2005 nabyte przez General Motors. Mimo to jednak, Koreańczycy zajmują obecnie piątą co do wielkości pozycję w rankingu producentów aut na świecie.

Początkowe sukcesy oparte są jednak na japońskich inspiracjach. Przed dłuższy czas konsekwentnie kopiowana była japońska formuła, której założeniem było dostarczanie jak najniższym kosztem prostych i sprawdzonych rozwiązań technicznych. Kilka lat temu jednak Hyundai zdecydował się na uatrakcyjnienie swojej oferty poprzez zatrudnienie europejskich ekspertów od estetyki pojazdów. Od tego momentu wygląd i styl koreańskich modeli znacznie się uatrakcyjnił. Wyraźną zaletą jest także wyjątkowo długi okres gwarancyjny – w przypadku Hyundai jest to 5 lata, Kia – 7.

Czy zatem można stwierdzić, że produkowane w Korei auta dorównują już swoim japońskim odpowiednikom? W teście opublikowanym na łamach auto-świat.pl porównane zostały najpopularniejsze we wszystkich klasach modele z tych dwóch państw – Honda Jazz vs Hyunday ix20, Nissan Juke vs Kia Soul oraz Toyota RAV4 vs Kia Sportage.

W pierwszym pojedynku „koreańczyk” przewyższa konkurenta pod względem wielkości, wygodnych siedzeń oraz szeroko otwieranych drzwi, przyjemniejszego dla oka i intuicyjnego kokpitu, z błyszczącymi metalowymi aplikacjami jak również bogatego seryjnego wyposażenia. Na korzyść przemawia także 5 letnia gwarancja a także niższa cena.

W drugim pojedynku także wygrywa  samochód Koreański. Zarówno Nissana Juke jak i Kię Soul cechuje imponujące wyposażenie jednak wyposażenie modelu koreańskiego jest nie tylko bogatsze ale także jest on o  ponad 10 tysięcy tańszy. Na szczególna uwagę zasługują także komfort jazdy i dynamika napędu, przestrzeń w kabinie oraz lepsze warunki gwarancyjne.

W ostatnim pojedynku także zwycięża model z Korei.  W porównaniu z Toyotą ma bardziej stylowy wygląd – masywną sylwetkę, wydatną maskę i dynamiczny profil. Konkurenta dyskwalifikuje także większą przestrzenią w kokpicie, wyższą kulturą napędu oraz ceną i 7 letnim okresem gwarancji.

Zestawienie to pokazuje, że Koreańskie modele dorównały Japońskim.  Estetycznie wykonane, praktyczne nadwozia, dynamiczne silniki, konkurencyjne ceny oraz atrakcyjne okresy gwarancyjne wróżą „Koreańczykom” sukces w ekspansji na światowe rynki.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Dodał: , w Artykuły. Dnia 29 listopada 2012