Kia Sportage to samochód typu SUV, który zaliczany jest do segmentu C czyli klasy niższej średniej w grupie samochodów rekreacyjno-terenowych. Pierwsza generacja tych aut produkowana była w latach 1993-2002 druga natomiast w latach 2004 – 2010 i pod względem technicznym odnosiła się do Hyundaia Tuscon. Od 2012 roku Kia Sportage dostępna jest w sprzedaży w trzeciej generacji .
Ten najnowszy model w stosunku do poprzednika jest dłuższy i szerszy ale przy tym niższy. Prezentuje się przez to korzystniej jednocześnie zachowując wszelkie cechy SUV’a – ma podwyższoną pozycję kierowcy, powoduje poczucie bezpieczeństwa wśród pasażerów oraz przyciągające wzrok nadwozie – czego zabrakło poprzednikowi.
Nadwozie nowego Sportage ma bowiem solidny zderzak z potężnym wlotem powietrza i zachodzącymi na błotnik reflektorami. Twórcy auta przy budowie jego projektu inspirowali się kształtami tygrysa dlatego też przód jest opływowy, plastyczny i zgrabny. Za to tylna szyba w stosunku do obszernej klapy bagażnika jest odrobinę za mała.
Wnętrze cieszy oko – duża, solidna trzyramienna kierownica, wygodne i lekko wyprofilowane fotele choć części plastikowe kokpitu wydaje się – mogłyby być wyższej jakości. Nie można za to mieć zastrzeżeń do rozmieszczenia i wyglądu wskaźników deski rozdzielczej między innymi duży prędkościomierz jest szczególną zaletą na polskich drogach, na których nie trudno o fotoradary.
Na polskim rynku Kia Sportage dostępna jest w kilku wersjach silnikowych – z silnikiem benzynowym 1.6 GDI 135 KM , z wysokoprężnym 1.7 CRDI 115 KM, mocniejszym dieselem 2.0 CRDI 136 KM oraz najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym 2.0 CRDI 184 KM. Podczas jazdy na każdym z nich, nawet przy dużych prędkościach wnętrze jest doskonale wyciszone a w przypadku diesla spalanie stosunkowo niskie. Automatyczna skrzynia biegów nie utrudnia dynamicznej i szybkiej jazdy. W czasie kursu po suchej jezdni napędzane są tylko przednie koło, jednak w momencie gdy system wyczuwa poślizg, dołączana jest tylna oś. Napęd na cztery koła można także w trybie Lock Mode włączać na stałe ( po przekroczeniu 40km/h jest automatycznie odłączany). Zawieszenie jest bardzo miękkie, nie sprawia żadnych problemów z jazdą po wybojach czy bezdrożach.
Ceny Kia Sportage uzależnione są od wersji silnika. Za wersję z najsłabszym silnikiem 1.6 135 KM zapłacimy prawie 67 tysięcy. Ceny te rosną to ponad 115 tysięcy za wersję z silnikiem wysokoprężnym 2.0 CRDI 184 KM. Jednak co warte uwagi – nawet standardowa wersja samochodu wyposażona jest w niemalże wszystko czego wymaga przeciętny kierowca czyli między innymi pełen zestaw systemów bezpieczeństwa z ABS oraz ESC i manualną klimatyzacją.
Miałem przyjemność jazdy tym samochodzikiem i muszę przyznać, że naprawdę robi wrażenie. Najważniejsza jest tu chyba kwestia niezwykle miękkiego nadwozia. Kia dosłownie sunie zarówno po łaskiej jak i wyboistej nawierzchni, nie ma mowy o żadnym szarpaniu czy innych niedogodnościach. Naprawdę niecodzienny komfort jazdy. Polecam wszystkim.
miałem okazje zobaczyć ten samochód i usiąść w nim ale niestety nie wiem jak się jeździ ale sądzę że bdb autko bardzo świetne