Flagowy model firmy Hyundai czyli Equus, to ekskluzywna limuzyna, której sprzedaż trwa od 1990 roku. Od tamtego czasu przeszła ona szereg modernizacji i odświeżeń modelu, których celem było nadążenie w ciągłym pościgu, za co raz to bardziej wymagającymi klientami. Głównymi konkurentami Equusa są takie europejskie limuzyny jak BMW Serii 7 czy Mercedes Klasy S. Pierwszymi egzemplarzami Hyundaia Equus podróżowały głównie koreańskie i rosyjskie elity, jednak po kilku latach trafił on również na europejski rynek samochodowy. Obecnie produkowana jest druga generacja Qquusa, która trwa od 2009 roku.

Equus posiada bardzo wyjątkowy i zarazem odmienny od swoich młodszych braci – logo samochodu. Przedstawia ono uskrzydloną postać, bardzo podobnego do tego z Maybacha (Spirit of Ecstasy). Logo Equusa znajduje się na masce, felgach oraz kierownicy samochodu. Tradycyjne logo znajdziemy jedynie na pokrywie bagażnika. Głównym celem odseparowania droższych modeli jest budowanie ich ekskluzywnego wizerunku.

Skupiając się na wizerunki Equusa, mierzy on 5,16 metrów długości, co z pewnością odróżnia go spośród modeli tego segmentu. Nadwozie prezentuje się bardzo okazale i masywnie. Można dostrzec w nim wiele podobieństw, które już na pewno widzieliśmy w Mercedesie, Infiniti czy BMW. Przednia część nadwozia to z pewnością chęć upodobnienia się do Mercedesa, boczne linie zostały zaczerpnięte z Infiniti, zaś tylne światła łudząco przypominają te z BMW. Całe nadwozie jest bardzo bogato przyozdobione dużą ilością chromowanych dodatków jak listwy ozdobne, grill czy felgi.

Wszystko do daje piorunujący efekt na ulicach miast, przyciągając wzrok przechodniów i innych kierowców. Z pewnością wszyscy będą się zastanawiać, cóż to za model właśnie widzą. W naszym kraju występują dwa tego typu egzemplarze, a jednym z nich porusza się ambasador Korei. Zasiadając na jego miejscu i ruszając z miejsca możemy dostrzec głęboką cisze, przerywaną przez stłumiony odgłosy nierówności na drodze. Dzięki dwóm indywidualnym fotelom z tyłu, możemy rozłożyć prawy tylny fotel pasażera, rozłożyć się w nim, włączyć masaż pleców i rozkoszować się ulubionym filmem wyświetlanym z multimedialnego odtwarzacza zamontowanego pośrodku samochodu. Całe wnętrze jest wykonane z wysoko gatunkowej, czarnej, wentylowanej skóry i drewnianych dodatków na desce rozdzielczej, drzwiach i kierownicy. We wnętrzu można znaleźć wszystko to, co w znanym nam już Mercedesie klasy S.

Samochód oprócz pięknego wyglądu może poszczycić się bardzo dobrymi osiągami. Pod maską dzierży bowiem 366 konny silnik, który wraz z 439 Nm potrafi rozpędzić do 100 km/h w niecałe 7 sekund. Zmiany biegów w samochodzie są praktycznie nieodczuwalne, a wszystko to dzięki zasłudze 7-stopniowej automatycznej skrzyni biegów ZF, znanej z Audi A8, BMW serii 7 czy Maserati Quattroporte i innych modeli z najwyższej półki.

Producent zadbał o pełny komfort jazdy, montując w swoim samochodzie koła o rozmiarze 245/50 oraz pneumatyczne miechy. Dzięki temu połączeniu auto bardzo dobrze rozprawia się z nierównościami na drodze. Na głównej konsoli możemy znaleźć również przycisk odpowiedzialny za ustawienie prześwitu w samochodzie, co daje nam dodatkowe pole manewru na naszych polskich drogach. Samochód jest bardzo chwalony za swoją prostotę w obsłudze, co sprawia iż nawet niedoświadczony lokaj będzie od razu wiedział co do czego służy.

Equus dostępny jest w jednej wersji wyposażeniowej w której otrzymujemy wszystko to, co można znaleźć u europejskich kuzynów. Czyni to samochód bardzo atrakcyjnym cenowo. Poza niezwykle korzystną ceną Hyundai proponuje także nietuzinkową formę obsługi serwisowej. Przez pierwsze pięć lat samochód jest objęty programem bezpłatnych przeglądów. Jedyne co musimy zrobić w przypadku awarii samochodu to wykonać telefon do dealera – samochód zostanie odebrany, a później odstawiony pod wskazany wcześniej adres.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Dodał: , w Hyundai, Samochody. Dnia 8 stycznia 2013