W roku 1985 w fabrykach koreańskiego Daewoo do produkcji trafiło kilka nowych modeli konstrukcji niemieckiego Opla. Samochody te nosiły nazwę Daewoo Racer i były one kopią Opla Kadetta E. Po kilku latach konstruktorzy zdecydowali o gruntowej modernizacji modelu, łącznie z nazwą która teraz brzmiała „Nexia”.
Model sprzedawany był w Polsce od roku 1996 i od samego początku zyskały bardzo dużą popularność. Nexia na rynek polski była produkowana przez Koreańskie fabryki należących do koncernu Daewoo – Bupyeong i Changwon. Po roku 1996 samochody te były składane z importowanych koreańskich części w zakładach Daewoo Motor Polska w Lublinie. Później były również montowane w Rumunii.
Od roku 2008 w zakładach UzDaewoo została rozpoczęta produkcja ostatniej odmiany Nexii nazwana Nexia New. Odmiana była sprzedawana w Rosji, Ukrainie i Uzbekistanie z silnikami 1,5 75KM, 1,5 DOHC 85 KM i 1,6 108 KM. Silniki te to czterosuwy wyposażone w cztery cylindry i zapłon iskrowy. Silniki są umieszczone poprzecznie do przodu i napędzał przednie koła. Moc silników nie była może monstrualna, jednak zupełnie wystarczała by rozpędzić samochód do 200 km/h. Moment z silnika był przekazywane za pomocą sprzęgła suchego sterowanego mechanicznie. W standardowym wyposażeniu używano pięciobiegowej skrzyni biegowej zamocowanej z tyłu silnika poprzecznie do osi podłużnej pojazdu.
Jeżeli chodzi o wersje wyposażeniowe to standardowo samochód posiadał barwione szyby, składane tyle siedzenia i podłokietnik, zegar elektroniczny, blokadę tylnych drzwi przed dziećmi, radio z czterema głośnikami, zapalniczkę itp. Natomiast w wyposażeniu dodatkowym można było liczyć na ABS, klimatyzację, przednie światła przeciwmgłowe, wspomaganie, poduszkę powietrzną, szyberdach, centralny zamek, elektryczny szyby, alarm i skórzaną tapicerkę.
Nadwozie Nexii jest samonośne, zbudowane z blachy stalowej cynkowanej miejscami i zgrzewanej elektrycznie punktowo. Jeżeli chodzi o typy nadwozia to możemy wyróżnić 3 rodzaje: zamknięte 3-, 4- lub 5-drzwiowe.
Fajnie widać w tym artykule jak bardzo ten model się rozwinął, jaką ewolucję przeszedł. to taki niepozorny samochód, ale ta ostatnia odmiana miała moc, 200km/h to wcale nie tak mało. Wyposażenie nawet w wersji podstawowej było bogate.