Hyundai i30 został zaprojektowany w Niemczech przez Hyundai European Team, a ciekawostką jest fakt, że do jego budowy wykorzystano części z Kii Cee’d – podzespoły i płytę podłogową. Po raz pierwszy zaprezentowano go w 2007 roku w Salonie Samochodowym w Genewie, w tym samym roku też wprowadzono go do dystrybucji. Na polskim rynku pierwsza generacja tego pojazdu pojawiła się w sprzedaży dopiero wiosną 2008 roku. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja tego pojazdu.

Samochód wyróżnia się pełnym dynamizmu i charakteru designem. Ostre przetłoczenia, wąskie okna oraz wiele innych finezyjnych detali świadczy o olbrzymim postępie Hyundaia w zakresie estetyki i wzornictwa motoryzacyjnego, w porównaniu do wcześniejszych modeli koncernu, które przez wielu uważane były za nieatrakcyjne i nudne.

Materiały zastosowane przy produkcji zasługują na duże uznanie. Elementy kokpitu doskonale do siebie pasują, obsługa wszystkich elementów pokładowych jest prosta i intuicyjna a wskaźniki czytelne i doskonale widoczne z zewnątrz. Wnętrze jest niezwykle przestrzenne, bagażnik pojemny i ustawny a dodatkowo wygodne i komfortowe siedzenia kierowcy i pasażerów czynią pojazd doskonałym samochodem rodzinnym.

Jazda Huyndai i30 II jest bardzo komfortowa ze względu na fakt, że samochód jest niezwykle dopracowany pod względem konstrukcyjnym jednak wymaga niewielkich poprawek. Jakość resorowania oraz stabilizacja w pokonywaniu zakrętów jest na wysokim poziomie jednak odrobinę kuleje zestrojenie zawieszenia oraz mało „komunikatywny” układ kierowniczy, który utrudnia kierowcy wyczucie tego co dzieje się z przednimi kołami.

Przeciętne spalanie wynosi niecałe 6 litrów na 100 km, co plasuje czterocylindrowy napęd Hyundaia na solidnym średnim poziomie w swojej klasie.

Hyundai i30 dostępny jest w sześciu propozycjach silnikowych. Dieslach o jednostce CRDi i pojemności 1,4 litra (90 KM) oraz dwóch wersjach silnika 1,6 (110 i 128 KM). i30 napędzany benzyną oferuje 100 KM dla silnika w wersji 1,4 MPI, 120 KM w wersji 1,6 MPI a także 135 KM w wersji z silnikiem 1,6 GDI.

Hyundai i30 poza powyższymi zaletami pociąga do zakupu również atrakcyjną ceną oraz dobrą gwarancją. Nawet przy zakupie dodatkowego wyposażenia koszty w dalszym ciągu są zrównoważone. Wato zatem pokusić się o nie gdyż w standardowym wyposażeniu brakuje niestety klimatyzacji czy sterowania elektronicznego przy tylnych szybach. Wyższą wersję Classic z klimatyzacją można zakupić już za 55 900 z silnikiem 1,4 MPI, natomiast topowa wersja Premium z wyposażona w silnik benzynowy to już koszt 81 400 zł.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
Dodał: , w Hyundai. Dnia 29 listopada 2012