Ten nieduży pojazd został wyprodukowany w Korei Południowej w roku 1991. Nie był jednakże samochodem w zupełności nowym lecz licencjonowanym – stanowił jedną z wersji Suzuki Alto, pojazdu produkowanego od 1988 r. Pomimo stosunkowo niedużych rozmiarów nadwozia było ono niezwykle praktyczne – dodatkowe drzwi dla  pasażerów przekładały się na wygodne i proste zajmowanie tylnych miejsc co stanowiło namiastkę niemalże samochodu rodzinnego.

Natomiast konkurencja – między innymi Fiat z modelem Cinquecento przy zbliżonych parametrach proponowali tylko jedną parę drzwi co w dużym stopniu przekładało się na użytkowość wnętrza oraz komfort pasażerów.

Tico szczególną popularnością cieszyło się na polskim rynku. Zadebiutowało na nim w 1993 roku i od razu spotkało się z olbrzymim zainteresowaniem ludzi, dla których najważniejsza była niska cena oraz praktyczność. Największa jednak popularność przypadła na lata 1996 – wtedy to z spółka Daewoo FSO podjęła się produkcji oraz dystrybucji modelu a z krajowych fabryk wyjechało prawie 300 tysięcy nowych egzemplarzy.

Samochód pomimo swojej stosunkowo niskiej ceny oraz niewielkich rozmiarów charakteryzował się jednak bogatym wyposażeniem. Zwłaszcza modele wyprodukowane po 98 roku posiadały takie elementy wyposażenia jak centralny zamek, spojler, autoalarm, radioodtwarzacz z głośnikami oraz elektrycznie sterowane szyby przednie.

Największą jednak zaletą Tico był bez wątpienia napęd. Jedyny dostępny silnik o pojemności 0.8l był wyposażony w ułożone w jednym rzędzie cylindry. 41 koni mechanicznych, pozwalało na osiągnięcie przy niedużej wadze (700 kg) prędkości powyżej 100km/h w niespełna 17 sekund. Ponadto samochód zużywał niewielkie ilości benzyny – przeciętnie niecałe 6 litrów na 100 km. Ponadto samochód posiadał pojemny bagażnik oraz sprawdzoną elektronikę oraz mechanikę.

Samochód posiadał jednak jedną  dosyć istotną wadę – marginalny poziom bezpieczeństwa jakie zapewniał pasażerom. Szczególne zagrożenie stanowiła kolumna kierownicza, która w chwili kolizji czy wypadku nie składała się a uderzała w klatkę piersiową kierowcy powodując poważne obrażenia. Z tego też względu samochód otrzymał tylko homologację warunkową.

Pomimo upływu lat kanciasty samochód w dalszym ciągu cieszy się dosyć sporą popularnością. Doceniają go i chętnie kupują nie tylko miłośnicy powolnej i uważnej jazdy.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 6.0/10 (1 vote cast)
Deawoo Tico – historia sukcesu, 6.0 out of 10 based on 1 rating
Dodał: , w Artykuły. Dnia 29 listopada 2012